tisdag 6 juni 2017

Att få ordning på trädgården

Alla trädgårdar jag ser är välskötta med väl rensade rabatter. Så tittar jag på vår och suckar. Den är så långt ifrån perfekt som den kan bli. När jag tampades med ogräset bland hallonbuskarna kom jag fram till att jag får sluta jämföra vår trädgård med andra. Istället får jag jämföra med vår egen trädgård. Så får jag acceptera att det tar tid att få ordning på den.

En slänt har jag försökt att få lite ängkänsla över. Trappan som är bredvid funderar jag på att ta bort. Vi använder den så sällan. Vi har ju en stentrapp också och det kan ju räcka.
Här är slänten jag försöker skapa ängskänsla över. Det går sådär... Trappan till höger vill jag ta bort. Buskarna till höger       (eller de är ju som en kraftig häck) skulle jag egentligen vilja att de satt till vänster, där jag istället har satt Tuja. Men de där buskarna (Spirea) är inte så lätta att flytta tyvärr....                                                                                                                  
Här är vår stentrappa. Den tycker jag är finare.
Här är hallonhäcken med allt ogräs, suck! Jag skulle vilja att en traktor kom och bara skövlade bort allt...
Till vänster är det (mest hallon) och till höger är det hallon och vinbär (och ogräs)
Här målar jag skivorna till verandan. Det är kul att renovera och förbättra. Men mindre roligt att det blir så himla rörigt hemma. Köket svämmar över av färgburkar, penslar och rollers. Altanen är målarplatsen och jag skjuter bord och stolar hej vilt, för att få plats i skuggan. Nu är det inte mycket kvar på balkong/veranda innan det är klart. Jag ska måla fönstren igen, som ska sitta på verandan. Det ska bli kul att se hur det blir när dem kommer på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar