söndag 16 april 2017

Sista semesterdagen

Så är påsken snart slut och jag kan summera semestern. Tio dagars ledighet är över. Å ena sidan har jag hunnit med mycket, å andra sidan har jag inte kunnat fixa i trädgården som jag vill på grund av snön som kom. Förkylningen gjorde att träningen blev eftersatt. Men det har ändå varit tio bra dagar och än återstår denna dag. Min förhoppning är att det blir lite varmare ute idag, så jag kan sätta igång att gräva lite för häcken. Jag hoppas kunna hänga lite tvätt ute också. Att kunna hänga tvätten ute är ett säkert vårtecken. Jag bara älskar doften av tvätt som hängt ute. Det bästa jag vet är, när jag har tvättat och hängt ute sängkläder och överkast. Då doftar det vår i hela sängkammaren i flera dagar.

Det som har gått mindre bra den här semestern är, att jag har lyckats fått en bygel till en bh i vår tvättmaskin (ja jag vet att man ska ha en tvättpåse till bh:ar). För tillfället hörs den inte i trumman, så jag vet inte var den ligger och lurar nu.  Igår hade jag glömt mitt headset i ett par byxor, så när jag tömde tvättmaskinen, upptäckte jag det närmas glasluckan. Gud vet hur många fler saker jag har glömt i fickor, som nu ligger i tvättmaskinstrumman! Till min stora förvåning, fungerar headsetet helt perfekt. Men anar att det snart blir till ett köpa en ny tvättmaskin.

Häromdagen vaknade jag av en mycket entonig fågel. När jag närmade mig köket insåg jag att den entoniga fågeln var frysen som pep. Den var för varm. Jag tryckte på lite knappar, flyttade om lite mat och sedan tystande den. Igår var Steffie här och ropade plötsligt "frysen läcker". Min man tömde frysen, frostade av och startade om den. Än så länge verkar den fungera igen. Men det är som om jag håller andan både för tvättmaskinen och frysen.

Ja, sen har jag en favoritkaffekopp som jag fått av Maria.  Den är så stor, att jag får plats med två koppar kaffe i en och samma kopp. Jag misstänker att den rymmer cirka 5 deciliter. I morse lyckades jag tapa min mobil i min fyllda kaffekopp. Ett ut tre så febblade jag me den och den halkade ur mitt grepp och rakt ner i koppen med ett plaskande. Fort som attan tog jag upp den och torkade av den.  Det verkar som den är normal, trots koffeinbadet. Men vem vet, jag kanske borde räkna med att snart köpa en ny mobiltelefon också. Så på sätt vis kan det här bli en av mina dyrare semestrar.

Jag har i alla fall bestämt mig för att inte röra bilen på ett bra tag. Med mitt flyt, kan jag förvänta mig att något går sönder i den också.

En blomgrupp från Petra, Ulf och Simon

En blomgrupp från Ing-Marie

Påskliljor från Steffanei

Tulpanerna i vasen närmast från Sofie. Här är en bild från gårdagens frukost

Sofie och David och så min käre man som tycker det är kul att fotoboma. Sofie upplever att hon är så stor så här i slutet av graviditeten. Jag tycker hon ser perfekt ut! Så vacker med magen!

Utsikt från vår balkong i går. Is och vatten som är så stilla att omgivningen speglar sig i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar