söndag 2 april 2017

Egengjort klösträd till katten

Jag hade tänkt att köpa ett riktigt stort klösträd till vår katt Panzer, att ha på altanen. Det finns riktigt stora har jag sett. Ett sådant där som kan sträcka sig från golv till tak med lite avsatser på. Men så idag stirrade jag på grenen som brutits av från ena tallen bakom huset.  Varför inte göra ett eget klösträd, tänkte jag. Så sågade jag upp grenen, så att den blev lite kortare och sågade av alla grenar. Min man fick i uppdrag att skruva fast det och fixa ett par avsatser. Vips var klätterträdet klart. Nu hoppas vi att Panzer ska gilla det.

Så här såg det ut "naturellt"
Två avsatser blev det. Om hon vill kan hon hoppa från skåpet och
mot klätterträdet.
Hon kan också hoppa från den högsta avsatsen till hyllan ovanför
altandörren. Jag fick flytta bort alla prydnadsaker jag hade där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar