söndag 26 mars 2017

Vilken rolig helg!

Halv tio på morgonen åkte vi till Göteborg igår. Jag körde och det gick som vanligt bra. Just innan Alingsås åt vi på McDonalds, sen fortsatte vi. Hotell Scandic Crown skulle vi på på. Min man hade instruerat mig noga hur jag skulle köra. Allt gick bra, tills jag svängde av för tidigt. Men efter en u-sväng ordnade det till sig och vi hittade rätt. Vi checkade in och Petra och jag tog bilen för att köra ner den i hotellets garage. Herregud vad trångt det var där! Stolpar och bilar var jag än såg och minimala p-platser. Till slut lyckades jag backa in mellan ett par stolpar på ena sidan och en bil på andra. Tack och lov att vi har backkamera på bilen!

När parkeringen var gjord släppte spänningen och jag skrattade åt allt. Sofie fotograferade Petra och mig när vi låg på sängen och jag skrattade så tårarna rann åt bilderna. Där ligger vi och posar, ha, ha.

Ja sen fick vi bråttom till operan, eftersom  föreställningen började 15. Vi var framme cirka 14.45. Det var bara att gå raka vägen in och sätta sig. Hair var fantastiskt bra! Förutom sång och musik var det mycket dans. Det var oerhört medryckande!

Efter föreställningen åkte vi spårvagn en bit till "Ölstugan Tullen". Jag valde att äta plockmat och dricka öl. Det smakade utmärkt och jag gillade verkligen stället! Ja, sen köpte vi smågodis och åkte tillbaka till hotellet. Vi umgicks med Sara och fantiserade om hur vi skapade en pod och vad den skulle heta. Ja här blev det många skratt åt alla galna förslag.

Sen sov vi och gick upp sju i morse och åt den bästa måltiden, nämligen frukost. Petra och jag satt mer i en timme och myste. Drygt tre timmar senare var vi hemma igen i solskenet. Min man grillade korv och sen satt vi i solskenet och njöt. För en gångs skull lyckades jag få med mig honom på en promenad också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar