torsdag 9 mars 2017

Härlig torsdag

Strax före fyra åkte jag mot Örebro och träffade mina före detta kollegor. Åh, vad det var mysigt att träffas igen! Vi fikade (den där morotskakan på bilden var suveränt god med limeglasyr) och uppdaterade varandra på såväl jobbfronten som privat. Så bokade vi in ett nytt datum då vi ska ses.

Många av mina arbetskamrater har blivit nära vänner. De betyder mycket för mig. Vi har varit med om många svåra samtal och situationer. Det är säkert en orsak till att vi har en nära relation.  Vi har också stort utbyte av varandra och det är drivkraften till varför vi fortsätter att träffas, trots att vi bor och arbetar på olika orter. Det krävs lite trixande för att ses och det är det verkligen värt.

Men det innebar att jag körde bil till och från jobbet idag. Ingen simning blev det heller. Men jag gick en promenad på kvällen och fick ihop 14500 steg. Ingen styrketräning blev det idag. Det skulle ha blivit för sent och risken skulle vara att jag blev för pigg för att somna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar