fredag 20 januari 2017

Fredag och att göra avslut

Fredag och jag har svårt att förstå att det bara är en vecka sedan vi kom hem från semestern. Det känns som en evighet sedan. Idag var det ingen vanlig fredag. Idag gjorde jag min sista dag på mitt arbete som jag haft i knappt ett år.

Avsked och avslut är inte min styrka. Men jag förstår att det är viktigt att ta avsked och försöker bli bättre på det. Jobbigt är det, men idag gick det riktigt bra, tycker jag. Beslutet att sluta jobba där är så rätt för mig på flera sätt.

På eftermiddagen hälsade jag på min nya arbetsplats. Jag hämtade nycklar, fick mötestider och pratade med några av mina nya arbetskamrater. Mitt nya arbete blir en utmaning och det gillar jag.

Lite spänning behövs i mitt liv. Att byta jobb är ett sätt. Det är knappt att jag vågar uttrycka det. Men min högsta önskan är att så småningom våga byta bransch från skola till något annat. Om fem år skulle jag vilja ha ett helt annat arbete med helt nya utmaningar. Bara jag hittar det rätta.

Bilderna är på mig och min äldsta dotter Sara. När hon berättar om sitt liv och situationer hon hamnar i, gör hon det på ett så humoristiskt sätt, att jag vrålar av skratt. Just de här bilderna är favoriter. Vi är glada och hon spexar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar