torsdag 19 januari 2017

Förkyld

Det var ett tag sedan jag var förkyld, men nu är det dags igen. Igår frös jag och kände mig ruggig hela dagen. När jag gick till sängs snörvlade jag för fullt, men tänkte att det kanske har blivit dåligt städat under veckan (katthåren). Men när jag var på jobbet var jag lika snörvlig och jag känner att jag inte orkar som vanligt, när jag provade att träna lite lätt. Så jag gav upp och vilar itsället.

Tänk, att när jag var yngre, kan jag inte minnas att jag över huvudtaget märkte att jag blev svagare, när jag var förkyld. Jo, om jag hade feber, men det har jag haft kanske fem gånger i mitt liv. Det är väl ganska anmärkningsvärt egentligen. Men jag kom ihåg att min mamma alltid sa, att förkylningarna blev mer långdragna, när man inte har feber. Vet inte om det är sant (troligen inte).

Det retar mig lite att jag blir så nervös, så fort jag känner mig svag och flåsig. Genast minns jag känslan 2015, när jag var stressad, flåsade och trodde att jag var cancersjuk, när det istället "bara" var stress. Genast känner jag efter om jag är stressad. Svaret blir alltid detsamma: jag är inte stressad. Jag är bara förkyld.

Tråkigt med vila. Trots allt är jag nöjd med hur jag har ätit den här veckan. Mina matportioner är mindre och mellanmålen nyttiga och jag har avhållit mig från sötsaker. Det är bara att fortsätta att kämpa på!

Bilden är tagen en annan dag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar