måndag 19 december 2016

Lite motion

Äntligen fick jag till lite motion idag! Nu närmar sig ledighet och jag kan kosta på mig att ta i lite. Dessutom behövde jag lufta mig och rensa huvudet från tankar. Vissa dagar är sådana. Nu hoppas jag att jag får ett bra avslut på jobbet de få timmar som är kvar.

Ikväll regnade det och det var bara några få isfläckar kvar på gatorna. Jag mötte få människor och det var himla skönt, när man som jag, vill ha ensamtid. ¨Som så ofta när jag är ute och går eller springer, lyssnade jag på Träningspodden. Där nämnde de något som de kallade "Magda-mantrat" (om jag minns rätt) som innebär att man ska röra sig minst 30 minuter varje dag. Det gör nämligen Magdalena Forsberg, som inspirerade till det (därav namnet). Ja, som du säkert anar, kommer jag försöka haka på "Magda-mantrat" och röra mig varje dag. 30 minuter per dag, ska väl vem som helst klara av! Eller hur!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar