tisdag 20 december 2016

Dagens rörelse

Trettio minuters rörelse är ju inte mycket alls. Det borde inte kännas som lång stund, tänkte jag. Ikväll satsade jag på styrketräning med svingande kettlebell, "vandrande planka med armhävning", situps, knäböj med kettlebell, sidoplanka, tåhävningar och rodd. Efter 7 minuter kände jag mig redan trött och svettig. Aldrig har 30 minuter tagit så lång tid! Till slut var jag klar och känner redan träningsvärken komma smygande. Hoppas det stämmer det som sägs, nämligen att styrkan byggs upp snabbt. Om två veckor kanske 30 minuter känns som ingenting....

I morgon är det sista arbetsdagen för i år och jag blir bjuden på lunch av Ing-Marie och ska ut och äta på kvällen med Sofie, Steffie och Petra. Någon gång därimellan ska jag få till lite rörelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar