söndag 23 oktober 2016

Min söndag

Som vanligt är jag ensam om morgnarna. Jag gick upp halv åtta och åt min frukost i lugn och ro. Sen läste jag lite bloggar och stoppade in tvätt i tvättmaskinen. Aud och jag skulle springa vid 11-tiden. När jag hörde av mig vid 10-tiden och undrade om vi skulle springa 10.30, hade hon försovit sig. Jag ville gärna ta turen på förmiddagen och stack därför iväg själv. Mitt mål var att vara ute i 45 minuter. Regnet drippade och droppade och det blåste rejält. Jag hade på mig samma outfit som i torsdags men den här gången var den perfekt! Jackan stod emot regnet och höll mig torr och varm. Vid 35 minuter kändes det som om jag skulle kunna hålla på i en evighet. Men så kom backarna backe och jag segade mig uppför och då visade klockan 42 minuter och jag nöjde mig med det.

När jag kom hem blev det en snabbdusch och därefter en stund i spabadet. När jetstrålarna är på blir det som massage. Inte dumt alls för trötta, ömma ben och fötter, kan jag rapportera. Min man lagade lunch under tiden: pannbiff, potatis, gräddsås och lingonsylt.

Efter maten somnade jag i fåtöljen i en timme. Lyxigt att få vila sådär, tycker jag. Förr gjorde jag aldrig det, men med stigande ålder har behovet av eftermiddagslur kommit alltmer. Min man bjöd på kaffe och bullar.

Steffanie och jag åkte till Coop och jag handlade lite matvaror. När jag kom hem vek jag tvätt, dammsög och torkade golv. Nu när vi har Panzer måste jag städa oftare, eftersom jag är allergisk mot katter. Än så länge fungerar det bra.

Nu ska jag snart ta fram kläder för morgondagen, så att det flyter på smidigt i morgon bitti. Av någon underlig anledning brukar jag ha extra bråttom på måndag morgnar. Kanske är jag sölig för att jag fortfarande har "helgtempot " i mig. Who knows?! Jag försöker bara förebygga  det. Måtte det inte frysa i natt! Att skrapa bilrutor tar för lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar