fredag 14 oktober 2016

Fredagsfin

Nyklippt, nöjd och så är det fredag. En bra start på helgen! Min frisör heter Jennifer och är världens gulligaste! Förutom det, är hon en väldigt duktig frisör. Därför är jag nöjd, trots att hon har plattat mitt hår och jag tycker jag ser stel och grym ut i det. Kan hända att jag kände för att vara stel och grym ikväll, hi hi.

Efter frisörbesöket träffade jag Kinna, min äldsta vän, och fikade. Nja, fikade och fikade. Jag åt Club toast med pommes (det är ju i alla fall fredag) och hon varm macka. Sen satt vi och pratade och uppdaterade varandra. Nja, det var mest jag som uppdaterade henne på allt som händer i mitt liv. Hon uppskattade berättelsen om Panzer (katten som flyttat hit). Många av mina vänner tycker det är komiskt att jag har fått en katt på äldre dagar. Särskilt ironiskt är det ju eftersom jag är allergisk mot katter. Nu är det som det är och jag kan inte tänka mig att neka Panzer att bo här.

Så har jag hämtat ut de svindyra hormontabletterna som heter Eviana. När jag läser om biverkningarna blir jag som vanligt skräckslagen. Förutom olika cancertyper kan jag drabbas av depression, huvudvärk, blödningar, håravfall m.m.
Sammanfattningsvis kan jag säga att förutom att tabletterna är svindyra tycks de vara farliga.

Det är dyrt och riskfyllt att åldras...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar