torsdag 22 september 2016

Trx-pass check!

Eftersom hälarna ömmar lite när jag går, skippade jag löpningen idag och körde ett trx-pass istället hemma. Under en minut värmde jag upp med knäböj där jag också sträckte ut armarna över huvudet (tror det heter flyers). Jag använde mig av stoppuret i mobilen och ställde in det på 40 sekunder. Jag gjorde armhävningar  (de var enklast att orka konstigt nog), utfall med hopp (jag märker att jag inte längre minns vad övningarna heter). Hamstring curls, mountain climb, situps, backflyes, biceps drag.  Ja sen var jag mör och flåsade som en gris och då höll jag inte på i många minuter...

På lunchen fick jag för mig att prova en ny stig. Det var en fin stig i fina omgivningar  (naturreservat) men som vanligt gick jag vilse. Klockan ett skulle jag träffa en kollega. Fem i ett var jag kilometer från jobbet. Jag halvsprang i panik när jag insåg var jag befann mig (ett rent under att jag gjorde det). Trots det kom jag fram först tio över ett. Svetten lackade och kollegan syntes inte till. Äventyret gjorde att jag fick ihop 11500 steg. Det var ju bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar