måndag 19 september 2016

Satsar på vardagsmotion

Sedan jag började jobba har jag fokuserat mycket på min vardagsmotion. Numera pendlar jag till jobbet, vilket stjäl 70 minuter av min fritid. Dessutom får jag ingen gratis motion på väg till och från jobbet. 

Ibland, som igår, tar jag en promenad på lunchrasten. Just igår gick skolsköterskan Wiveka och jag en promenad. Förutom att vi kan prata ifred om jobb eller privata spörsmål, är det fantastiskt skönt att få röra sig mitt på dagen. Hjärnan piggnar till.

Jag har också sett till att jag står och dokumenterar. Tidigare satt jag, men efter semestern bytte jag skrivbord till en elevbänk som jag hissade upp. Tyvärr är det inte tillräckligt högt för att vara helt ergonomiskt. Men den här veckan kommer ett begagnat höj- och sänkbart skrivbord jag själv har hittat på Örebro överskottscentral. Det var så billigt, att chefen inte kunde neka inköp.

Mycket av min vardagsmotion håller jag koll på genom stegräknare. Igår kväll var Sofie och jag på promenad. Sammanlagt gick jag drygt 18000 steg igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar