onsdag 18 maj 2016

Tungt och tröttsamt

Nej, här är det ingen dans på rosor! Jag är så in i norden trött. Steffanie behövde ett regnställ, så jag skjutsade henne till Biltema där hon köpte ett. När jag hade skjutsat hem henne dammsög jag bilen. Sen kunde jag inte förmå mig till någon fysisk aktivitet. Istället satte jag mig i fåtöljen med en påse lösgodis. Ikväll ska jag prova att lägga mig nio. Förhoppningsvis är jag piggare i morgon.

Förutom att jag är trött, har jag ont i hälarna (bara det inte är hälsporre!), knäna och högra höften. I mina svarta stunder tänker jag att jag är för gammal för löpning.

Många runt 40 årsåldern säger att de känner sig som typ 26. Jag som snart är 52, känner mig som typ 42. Det var runt 40, min ork plötsligt började sina märkbart, när jag tränade karate. Knäna värkte av alla djupa ställningar och på hälsoundersökningen föreslog sköterskan att jag skulle ägna mig åt någon mindre ansträngande aktivitet såsom vattengympa. Men jag byggde upp min styrka successivt och jag upplever själv att jag var som starkast och i min livs form 2013, när jag var 49.

Så jag vet ju att jag kan bygga upp styrkan igen, bara jag mår bra och inte är så förbaskat  trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar