torsdag 12 maj 2016

Trög torsdag

Idag kände jag mig inte stark alls och hade helst vilat från träning. Mina ben känns fortfarande stela. Märkligt att stelheten inte vill släppa! På lunchen gick jag en rejäl promenad idag med Wiveka. Vi pratade nonstop och beundrade samtidigt omgivningen. Vi hittade en slinga där det var som taget ur Bullerbyn. Röda hus med vita knutar på lagom avstånd från varandra. Hästar i hagar och lite kullar och gärden. Vi kunde båda tänka oss att bo där.

När jag kom hem var jag trött och seg till tusen. Jag försökte få draghjälp genom Sofie, men hon var på lokal och drack bubbel. Jag försökte få min man att hitta på något med mig. Men han tittade på mig, log lite och sa att han inte ville knycka springtid från mig. Så jag bytte om och gav mig iväg på stela ben. Det blev 3.5 kilometer i långsamt tempo. Planen var att köra intervaller,  men med de stela ben jag hade undvek jag det. Bättre att benhinnorna håller!
Foto taget utan att hålla in magen
och ett där jag håller in magen
Här lyssnar jag på Träningspodden och vill därför inte ta ur lurarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar