söndag 15 maj 2016

Att fira en 50-åring

Igår var min syster och jag till Klockargården,  en handelsträdgård utanför Kristinehamn. Jag köpte bland annat en rosenbuske och en grön hängande växt. De satte jag i en större kruka, för att ge bort i present till Anette. Hon hade 50-års fest igår. Vi var 24 kvinnor som samlades redan 14.30. Anette hade bokat in en konstnär som hjälpte oss att måla en stor tavla till Anette. Först ritade vi med krita och därefter oljefärg. Tre timmar senare var vi klara med tavlan och började äta av trerättersmenyn. Samtidigt som vi åt fick vi se 30 år gamla filmer på Anette. Det var fantastiskt roligt. Många höll roliga tal, bland andra hennes son. Ja det var en underbar kväll med många skratt.
Min syster Petra och jag fikade på Lev vackert i Kristinehamn
Supergod macka med salami och brie
Ha, ha det här är den enda bilden jag fick med från 50-års festen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar