torsdag 26 maj 2016

Saker att se fram emot

Jag ser verkligen fram mot semestern. Det bästa med semester är att inte ha några tider eller åtaganden att passa. Just nu har jag dåligt samvete över två vänner som jag inte har hunnit träffa på evigheter. Jag känner mig som en usel vän. Istället har jag prioriterat träningen. Men under semestern kan jag ägna mer tid till vännerna och slippa dåligt samvete.

Vi inleder semestern med att resa bort till Rhodos. Att resa bort, gör att vi måste koppla av. Annars blir det lätt att man drar igång projekt hemma och så blir det dåligt med vila. När vi reser bort, kommer jag att längta efter att få sätta igång med projekt hemma. Jag längtar efter att få göra mina egna projekt. Golvet på altanen ska jag byta till ett annat pergogolv. Jag vill skapa en till uteplats i trädgården och jag vet precis var jag vill ha den.

I sommar blir det några födelsedagskalas som vanligt. Sofie fyller 25 till exempel. Nu verkar det inte bli någon riktig släktträff direkt, men vi kommer att fira henne! Mina systrar fyller, Kinna och Katta fyller och min svägerska. En himla massa kalas blir det!

Sen blir det en och annan "kortresa" till än det ena och andra stället. Hm, jag ska planera lite med döttrarna, lite med vänner och min man. Vad är det som lockar i att resa? Dels är det att upptäcka nya platser och då fotografera dem. Dels är det att komma bort hemifrån och uppleva andra saker. Ju äldre jag blir, desto mer benägen har jag blivit att resa. Mina föräldrar var nog lite åt andra hållet. I alla fall var min pappa det. Han ville helst vara hemma och pyssla i trädgården. Det var avkoppling för honom. Det skulle det vara även för mig, om jag inte hade full insyn i min trädgård och grannar ett par steg ifrån.

Träning blir det ju också förstås! Men jag planerar faktiskt att vila veckan vi är på Rhodos. Nu ska jag försöka hålla i och springa tre gånger per vecka fram tills dess och därefter ha en vilovecka och sedan snäppa upp träningen med intervaller, för att få upp tempot. Ja, det är planen men vi får se om jag klarar att hålla den. Nästa vecka är sista veckan med späckat schema, sen lugnar det ner sig på jobbet.
Jag hoppas jag kommer hitta nya platser och objekt att fotografera. Förhoppningsvis har jag möjlighet att köpa mig ett nytt objektiv, eller så får jag önska mig lite olika filter i födelsedagspresent (även jag fyller ju år i sommar).

Dessa två fotografier är tagna ett stenkast från vårt hus. Man behöver inte alltid resa bort för att hitta vackra vyer eller objekt. Ibland finns de precis i vår närhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar