måndag 16 maj 2016

Förlamande trötthet

Ja, det känns verkligen att jag har haft lite för roligt i helgen och varit lite väl optimistisk i bedömningen av hur mycket jag orkar. Usch, vilket jobbig dag det har varit dag! Hela tiden har jag kvävt gäspningar, bara jag skriver ordet börjar jag gäspa, ha, ha. I morgon kommer mina arbetskamrater hit. Jag har gjort en tacopaj (en av mina paradrätter) och städat nedervåningen. Övervåningen drar jag över i morgon bitti (I like living on the edge...). De kommer 8:30 och vi ska jobba hela dagen hemma hos mig. Det blir avkopplande att vara hemma och samtidigt kommer vi få jättemycket gjort. Här kan vi inte bli avbrutna, utan kan tänka till punkt och jobba igenom hela processen.

Jag trivs jättebra på mitt jobb. Just idag har två olika människor frågat om jag kommer att jobba kvar till hösten. Javisst, svarade jag förvånat. Lite underligt att de frågar om jag kommer att jobba kvar, när jag nyss har börjat. Men, de har varit med om att flera på min post har slutat tidigare. Alla är supertevliga på jobbet, men (MEN!) vi tycker inte lika i flera viktiga frågor. Jag är ju envis som en gris och kommer att övertyga de andra att tycka annorlunda, eller i alla fall våga prova jobba på ett annat sätt. Jag säger bara lite torrt konstaterande, att vi tycker olika.


I morgon ska Anette och jag promenera i två timmar igen. Det ser jag verkligen fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar