onsdag 6 april 2016

Starta om

När jag packade till resan, tog jag fram resväskan från källaren. I den hade jag packat ner alla mina sommarkläder, som jag hade i oktober, när vi var till Gran Canaria. Jag provade dem aldrig, utan strök och packade ner dem. Praktiskt, tänkte jag.

Väl där på plats och jag skulle sätta på mig mina beiga shorts, märkte jag till min fasa, att jag med nöd och näppe fick dem över höfterna. För att knäppa dem, fick jag dra in andan och de satt inte skönt, kan jag säga. På fem månader har jag lyckats lägga på mig flera kilo och det är inte ok! Inte alls!

Så nu försöker jag peppa mig till att äta bättre och motionera mer. Jag har inte sprungit på ett tag nu och det känns jätte trögt och motigt. Men det är ju bara att gilla läget och försöka att motivera sig. Igår åt jag inte en endaste smula sött eller fett och jag motionerade genom att ta en promenad, helt ensam på kvällen. Efter promenaden gjorde jag matlådor till mig och min man (kors i taket!). Idag har jag inte heller ätit en endast sötsak eller något som är fett. Det kan tyckas enkelt. Men jag har faktiskt blivit utsatt för frestelser. Min man satt och åt en påse smågodis igår kväll, som han hade köpt. Ikväll satt han ännu en gång med en skål godis. Inte vilket godis som helst, utan kolor... med papper på. Alla som känner mig, vet hur ljudkänslig jag är. Varje prassel påminner mig om att jag skulle kunna välja att ta en godisbit. Men jag är ståndaktig och håller emot.

Min plan är, att jag ska motionera varje dag och därefter lägga till pass med styrketräning och löpning. Under en längre tid, ja sedan nyår, har jag försökt att komma igång med träning, utan att lyckas få in det som en vana. Det blir utmaningen för mig nu, att få in träning som en vana igen.

Här är de shortsen som sitter som berg, numera



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar