lördag 16 april 2016

Mysig lördag med vänner

I morse vaknade jag vid sjutiden. Jag smög ut och tog mig ett bad i spabadet. Regnet trummade mot tyget (samma som till båtkapell), fåglarna kvittrade och jag slappnade av. Efter en halvtimmes bad gjorde jag mig i ordning och hämtade Ing-Marie. Hon bjöd mig på frukost på Cafė Java i Örebro. De har ungefär samma utbud som på en hotellfrukost. Vi satt och åt och pratade i drygt en timme. Ing-Marie är tio år äldre än jag och berättade om flera vänner som blivit sjuka. Hon konstaterade att det verkar som om det mesta börjar krångla efter att man fyllt 60.

När jag kom hem fick jag springa i ilfart till stan. Halv två hade jag en lunchdate med Annika och Katta. I nästan två timmar satt vi och pratade om livets utmaningar. Det är utmaningar  vi väljer att se och beskriva  svårigheter vi blir drabbade av. Vi konstaterade att livet bjuder på få lugna perioder där allt bara flyter på. Alla tre är överens om att stress skapar ohälsa. Annika är yogainstruktör och tänker noga och medvetet på vad hon äter. Katta går på Annikas yogalektioner, för att stressa av. Vi promenerar alla tre med samma syfte. Jag är den enda som försöker löpträna. Ibland undrar jag varför jag biter mig fast så vid idén om att jag ska få igång löpningen igen. Den största orsaken till det tror jag är, att det är så smidigt att springa. Inga tider att passa och jag kan göra det ensam. Inte behövs det någon speciell utrustning heller, bara ett par bra skor.

När jag kom hem, körde jag ett kort styrketräningspass. Under den här veckan har jag känt mig stel i ryggen. Antagligen har jag för mycket tid vid datorn på jobbet. Det känns som jag vill stretcha och tänja ut ryggen hela tiden. Därför körde jag överkroppen, för att träna upp den. Rygg, axlar, biceps, triceps och lite core, blev det. 
Nyvaken och glad
Ing-Marie
Lite shopping blev det också i Örebro. Här spexar jag framför spegeln, medan Ing-Marie provar kläder
Nöjd efter lite trx-övingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar