fredag 15 april 2016

Fredagsfys

Igår hade jag dammiddag och det blev sent. Så när jag kom hem idag vid fyratiden var jag sådär lagom fredagsmosig. Trött och frusen bytte jag om till springkläder och gav mig huttrande ut i småregnet. Två kilometer uppvärmning och en kilometer fartlek. Jag sprang i spåret och sista kilometern sprang jag snabbt mellan två stolpar och joggade mellan tre och så höll jag på så i drygt en kilometer. Jag klarade det förvånansvärt bra. Varje gång kroppen svarar på utmaningar blir jag löjligt lycklig. Det är ett kvitto på att jag inte är utmattad/stressad, utan istället på väg att bli frisk och stark.

Efteråt duschade jag och sen gick jag ner på stan och hämtade ut två paket. Totalt fick jag drygt 12000 steg idag. Bra med både träning och vardagsmotion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar