fredag 25 mars 2016

En riktigt lång fredag

Igår kväll blev min man plötsligt dålig i magsjuka. Det blev en orolig natt för honom. Mot förmiddagen lugnade det sig och jag kunde  "sanera" badrummet. När jag väl var igång, fortsatte jag och städade hela huset. I morgon skulle vi haft matgäster och det var himla trist att avboka det, eftersom jag verkligen hade sett fram mot det. För en gång skull, skulle jag laga flera av rätterna dessutom: kalkon och köttbullar. Istället fick jag frysa in köttfärsen och prinskorvarna. I morgon får jag laga till kalkonen, så får vi äta den. Men all grädde vete sjutton vad jag ska göra med (hade tänkt göra potatisgratäng).

Jag hoppas förstås att jag inte ska bli smittad, men det kan jag inte räkna med. Söndag natt åker vi till Fuerteventura och jag hoppas verkligen att jag inte blir sjuk på resan!

Den här dagen har verkligen varit lång och tråkig. Två filmer har jag plöjt och ändå är klockan inte särskilt mycket. Det sägs ju att det är sunt att ta det lugnt och bara koppla av, så det gör jag i massor.

Bild lånad från Vingresor. Hotellet vi ska bo på heter Bahia de Lobos

Sofie till höger i bild, från förra årets resa till Fuerteventura

Kan knappt fatta att jag snart ska återse den här vyn. Det ska bli underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar