söndag 14 februari 2016

Underbar söndag

Vilket härligt väder det har varit idag! Strålande solsken, vindstilla, takdropp och fågelkvitter och humöret som stiger med temperaturen. Sofie och jag åkte till landet, där vi bodde tidigare och tog en timmes promenad, samtidigt som vi fotograferade. I skuggiga partier, fick jag ta på mig jackans luva, för att värma öronen. Men i solskenet blev jag snabbt varm.

Fördelen med att promenera på landet är, att det är minimalt med trafik, maximalt med frisk luft och så de härliga vidderna. Det är något speciellt med att se långt ut över gärderna. Redan på långt håll ser man personer man kommer att möta, eftersom det är så få man möter, blir det lite trevligt med de man möter. Alla hälsar så glatt, även om vi inte kände igen någon.
Jag vet inte hur många gånger jag tjatade om att det var magiskt vackert ute idag

Charmigt med oplogade vägar här och där

Till vänster i bild, skymtar vår bil

Vi åkte kvart över nio hemifrån och då var himlen lite mörk och molnig, men ju längre tid det gick, desto mer klarnade det upp 

Här går vi på Åsenvägen

Åsenvägen, snart ute på Myrvägen

Myrvägen, fast vi gick i motsatt riktning, men jag tyckte det var kul att fotografera den raka vägen

Västersjön, som jag har hur många sommarfotografier som helst ifrån


Det är inte bara gärden, utan skog också


Sofie, Micke och jag badade i spabadet när vi kom hem. Solen sken och värmde oss och vi riktigt kände hur våra kroppar tog in all D-vitamin. Min man jobbade en stund, men när han kom hem grillade och sen han korv ute i grillen och sen satt vi på altanen och åt. Årets första altanhäng och det är bara 14 februari. Det är väl fantastiskt! Nu är jag peppad för en ny arbetsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar