söndag 14 februari 2016

Stickat kuddfodral

Äntligen är jag färdig med mitt egentillverkade kuddfodral. Jag är ingen van stickare och stickar ojämnt. Därför valde jag ett tjockt garn och använde en stickstorlek mindre än vad som angavs på garnet. Sen stickade jag mosstickning (bara rätan), för att förvilla, så att inte min "håliga" sticksstil ska märkas alltför väl.


Jag stickade vara en lång rektangel, som jag sedan vek dubbelt och sydde ihop på två sidor.

Jag sydde ihop den upptill med ett lite bredare band och större stygn, så att jag enkelt kan byta kuddfodral.
Nu känns det tomt att inte ha något att sticka på, så jag funderar att sticka ett till kuddfodral, men i annan färg. Filtarna är bruna och nu har jag två turkosa kuddar, två vita och en rosafärgad. Kanske skulle jag ha en brunbeige? Jag får väl utforska garnmarknaden och se vilket utbud det finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar