tisdag 5 januari 2016

Gång varvat med jogging

Elva grader kallt, men vindstilla och solsken, vilket gjorde att Sofie och jag bestämde oss för att trots allt ta den där springturen. Idag skulle vi jogga en kilometer, gå en kilometer och jogga en kilometer och så vidare upp till 6 km. Det klarade vi inte, det var det för kallt för. Det blev så att vi joggade mer än vi gick. Totalt fick vi ihop 5,7 kilometer och 3,3 av dem joggade vi. Det sägs ju att man ska öka sträckan med 10 %, så det blev ju perfekt med 3,3 km.

Ingen av oss fick ont någonstans. Vi orkade med det bra och jag kände att jag hade orkat än mer, men det är ju som bekant bättre att sluta när man är på topp, än att sluta när man är i bott. Jag är tacksam över att jag klarar att jogga igen. Den här långsamma takten passar mig fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar