måndag 28 december 2015

Blommor

Jag har ju redan berättat att jag har fått vackra, gula rosor av Sara, min äldsta dotter. Men jag har också fått blommor av Katta, Sofie, mina svärföräldrar och min kompis Maria. Mitt i min städning knackade det på dörren. När jag öppnade, svettig i mitt underställ, fick jag till min förvåning se Maria stå där med en bukett. Oväntat men kul förstås. Hon hade bråttom och hann inte stanna på fika, men vi ska ses på onsdag.


Den lilla enen är från Katta och Amaryllisen från Sofie

Här är buketten från mina svärföräldrar.


Buketten från Maria, som jag fick idag.
Jag älskar blommor och önskade att jag var bättre på att själv köpa mig blommor. Dagen innan julafton köpte jag mig en bukett tulpaner. Just tulpaner brukar jag köpa på våren lite då och då, men egentligen borde jag köpa blommor oftare. De lyser upp och gör mig glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar