söndag 29 november 2015

Skogspromenad och shopping

Sofie och jag startade dagen med en skogspromenad. I morse pratade de om amerikansk forskning som visade att när man vistas i skogen stärks immunförsvaret. Det kändes som en helt naturlig slutsats. Att vistas i naturen överhuvudtaget är så lugnande och avstressande. Jag älskar ju att promenera vid vatten, men även skogen är en favoritplats för mig. Fast när vi bodde på landsbygden älskade jag att gå på gärden,  att kunna se vidder framför sig och bara trumma på och gå. Det höga, saftiga gräset som svischade om benen vid varje steg. Plötsligt hoppade en hare framför en. Ja, det är speciellt.

Sofie och jag hade ju ett litet uppdrag i morse. Vi plockade blåbärsris, mossa och kottar som vi ska pyssla med på olika sätt. Jag hann inte pyssla ett dugg,  innan det var dags att åka till Örebro. Några till julklappar handlade jag. Men än är jag långt ifrån klar.

När vi kom hem bjöd min man på hemmagjorda hamburgare. Han hade till och med malt köttet själv. Oj, vad goda de blev! Han hade också gjort tre olika dressingar. Det var en mysig första advent. Sofie, Micke och Steffanie var här. Nu börjar jag verkligen längta till jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar