lördag 7 november 2015

Klä om stolar

Matsalsstolarna vi fick överta efter mina svärföräldrar, var i mitt tycke klädda i ett alltför mörkt tyg. Inte nog med det, tyget var i ett material som liknar fusk-skinn. Tåligt och bra visserligen, men när man satte sig på stolarna pyste det luft ur dynan varje gång. Dessutom blev man svettig i rumpan efter en stund, inte mysigt alls!



Så här såg det ut, innan vi bytte tyg.
 

Det största jobbet bestod av att ta bort det gamla tyget. Min man tyckte jag skulle vara noggrann och ta bort precis alla stift. Men det struntade jag i. Vem vänder på en stol för att kika på undersidan - ingen! Jag tog bara bort dem som var halva eller stod alltför högt upp.
Det nya ljusa tyget köpte jag för en billig penning på IKEA. När jag tog bort det gamla tyget, behöll jag en som en mall och ritade av på det nya tyget.  Jag fäste tyget med häftpistol. Lätt som en plätt! Tyget var tunt och smidigt och lätt att hantera.   
Så här bra blev det. Matematik har aldrig varit min starka sida, så jag hade  köpt galet många meter tyg, vilket är väldigt bra kan jag tycka. Om någon (när menar jag) spiller på tyget på stolarna, kan jag enkelt riva av det och sätta på nytt, eftersom jag har så mycket tyg, att jag med lätthet kan byta på alla stolar två gånger till, hi , hi....                                                                  

2 kommentarer:

  1. Gud vad bra det blev! Och typiskt med mängden tyg, hahaha. Jag reagerade inte heller! ;)

    SvaraRadera