måndag 21 september 2015

Måndag

Ganska nöjd med dagens matintag. Det var väl bara lunchen som blev lite onyttig med pommes frites. Nåja! Steffanie och jag firade hennes första lunch som anställd skolkurator, med ett restaurangbesök och jag hade inte lust att vara förnuftig. Annars har jag varit duktig och skippat alla sötsaker.
Dessutom tog jag mig en kort joggingtur om 3 kilometer efter jobbet. Att ge mig ut och träna kvällstid har aldrig varit ett bekymmer för mig. Den disciplinen har jag. Tack och lov!
Igår tog jag fram mina vinterträningskläder. Det var då jag kom ihåg hur mycket jag har tränat i snöslask, regn och kyla. Nästan nostalgisk plockade jag med kläderna och insåg, att jag måste börja springa regelbundet igen. Strunt samma i tider, sträckor och krav! Jag vill springa för att känna mig stark i benen, för att det är bra träning och för att jag faktiskt kan springa, utan att bli skadad eller känna smärta. Gud vet hur länge kroppen hänger med på det jag vill? För övrigt vet jag ju inte vad jag kommer råka ut för i framtiden. Det kan vara bra att ha så bra utgångsläge som möjligt. En sak är säker, för varje dag åldras jag oavsett vad jag tycker om det.
Två pass löpning vill jag få till per vecka! En bra start tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar