fredag 31 juli 2015

Reparation av mur

För flera år sedan rasade vår mur. Vi har funderat hit och dit om hur vi skulle göra. Jag var inne på låta någon komma och gräva bort hela muren och istället göra en sluttning mot vägen. Min tror att det inte går, eftersom höjdskillnaden är för stor och att det finns risk att det rasar vid regn. Då funderade vi att göra en annan typ av mur.

Igår grävde jag bort det som hade rasat och grävde, så att vi kan reparera muren. Vi ska köpa lecasten och bygga upp muren igen, I vår nuvarande mur är det stenar inmurade som dekoration. Det kommer vi nog strunta i.


Som vanligt glömde jag att fotografera innan jag grävde. Men då muren rasade ramlade jord och sand ut i vägen, så det såg bedrövligt ut.

 
Det var så mycket jord att gräva bort! Flera skottkärror körde vi upp till "hålet" där uteplatsen var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar