onsdag 29 juli 2015

Regnig dag

Vad gör man en regnig dag?  Jag har grävt upp blomplantor och kört till min syster. Hon hade en tom rabatt och jag hade många växter som behövde delas. Efter plantering i ösregn, åkte vi och köpte täckbark och spred ut i rabatten. Nu ser det ut som om blommorna alltid har suttit där. Nöjda med vårt verk, fikade vi. Mysigt!

Sen åkte jag hem och satte en bulldeg.  Under tiden den jäste, kittade jag fönster. Alla fyra är nu färdiga. Det mesta av det gamla kittet satt fast (som berg), så jag lät det sitta kvar. Nu ska de torka några dagar, innan jag kan måla dem. Fram till dess, kan jag måla fönstrens baksida, den sida som en gång varit in mot rummet.

Ja, så bakade jag kanelbullar och en bärpaj (som blev simmig av saft och mindre lyckad, typiskt mig!). Sen satte jag mig i soffan och somnade tvärt. Det var som att släcka ljuset, all energi var slut. Min man lagade lite mat och efter lite mat i magen, kom energin tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar