måndag 27 juli 2015

Inga proppar i lungorna

Igår eftermiddag var jag iväg först till vårdcentralen, där blodtrycket togs och jag fick göra spirometri. Sen var jag till lasarettet och fick lungorna röntgade. Blodtrycket var helt ok och spirometrin visade att jag har normal lungfunktion. När jag tog Bricanyl, förbättrades inte mina resultat, så det tyder på att jag inte har astma. Jag syresatte mig perfekt också. Det visade sig att jag inte har några proppar i lungorna heller.

Hypokondriker känner jag mig som. Pinsamt! Ändå undrar jag varför jag är flåsig, så fort jag anstränger mig? Jag inbillar mig ju inte det, även andra människor hör hur jag flåsar!

Jag funderar på om det kan vara att jag har pressat mig för hårt med löpningen. Det låter så fjantigt i mina öron, men sanningen är att jag hade en tuff vår på jobbet, samtidigt som jag körde tre löppass per vecka, oavsett hur utarbetat jag var. Dessutom pressade jag mig själv, jag ville ju ha bättre tider, hamna under 6 minuter/kilometer. Kanske "gick jag i väggen" gällande träningen?

När ska jag känna mig "normal" igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar