söndag 19 april 2015

Inställd långtur

Ett långpass stod på planeringen idag. Med Steffie på cykel, som sällskap. Jag skulle försöka öka till 13 kilometer. Vi skulle ta turen ner till vattnet, den jag älskar. Istället blir det vilodag, eftersom jag vaknade med snuva, rossel i bröstet och kände mig darrig. Bara att ta mig från sängen till badrummet, kostade på. Så till och med jag inser, att jag måste vila idag. Inte ens en rejäl frukost, fick mig piggare. Trist!

Jag antar att jag får ta tag i tvätt och städning. Det görs ju inte av sig självt, tyvärr. Ett tråkigt nödvändigt ont, men rena kläder måste vi ha och jag mår dåligt, när det är rörigt i huset. Även om jag har dragit ner på städandet, sen tjejerna flyttade hemifrån, tycker jag det är urbota tråkigt. Den enda gången det är kul, är när vi gör om eller möblerar om. Men idag blir det bara en översiktlig städning och när den är klar, går jag ut i trädgården och påtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar