söndag 19 april 2015

Det här med otrohet och träning

Kanske är mina erfarenheter helt unika, kanske är det någon som känner igen sig. Jag har valt att träna på ett gym, när jag hör arbetskamraterna prata om vilket roligt pass de deltagit i på granngymmet. Jag bestämmer mig för att haka på och testa det passet, eftersom mitt gym inte erbjuder den typen av pass. När jag väl ska gå dit, tar jag en omväg, eftersom jag inte vill, att någon från "mitt" vanliga gym, ska se mig. Väl på det andra gymmet, möts jag av bekanta som förvånat utbrister " åh, har du också börjat här nu". Även om passet är roligt, känner jag mig otrogen mot mitt vanliga gym. Det är väl märkligt!

Dessutom pratas det skit om andra gym. Det egna är bäst, har bäst pass, tränare och mest avspänd stämning. Vissa gym KAN man ju bara inte gå till, eftersom man inte känner sig hemma, då det är för glassigt/sunkigt eller för mycket/lite folk.

Om jag drar paralleller till matbutiker, är jag inte trogen en butik. Jag handlar på Willys, Coop, ICA, Pekås, Netto och var som helst. Oftast storhandlar jag på Willys. Men när jag handlar på ICA, där jag sällan handlar, är det ingen bekant som utbrister "har du också börjat handla här nu?". Jag tar heller inga omvägar, när jag åker till andra butiker.

Jag har aldrig varit i en matbutik och hört hur folk har pratat skit om grannbutiken. Folk sköter sitt, handlar, småpratar med dem de känner och går/åker hem. Man väljer butik utifrån behov. Vissa varor/märken finns i en butik och andra i en annan.

Tänk om det kunde överföras till gymvärlden. Jag väljer att ha flera tio-kort på olika gym och går på de pass, som passar mig och det utbud som finns. Skit samma om folk tycker jag är en "hoppjerka". Nej, mer gymotrohet åt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar