lördag 28 mars 2015

Underskott på energi

Efter frukost gav jag mig iväg på veckans långpass. Planen var att försöka utöka till 12 kilometer. Men herregud, redan första stegen kände jag hur jobbigt och trögt det gick. Efter sex kilometer fick jag huvudvärk och jag ville bara en sak, sluta springa. Men det blev drygt en mil, innan jag gav upp. Då hade även illamående tillkommit och jag tänkte att nu håller jag på att bli rejält sjuk. Åt ett par mackor och drack ett glas juice, duschade och sen var det dags för loppisrunda. Därefter åkte vi till Biltema. Där köpte jag mig en 12 kilos kettlebell. Mitt i butiken började jag känna mig svimfärdig. Jag fick nästan panik, men klarade mig ut till bilen.

Min man påpekade att jag åt dåligt kvällen innan och att jag kanske behövde mer att äta. Så vi åkte till Max och jag köpte en hamburgare (GI-mål). Sen la jag mig i solstolen på altanen och sov en timme. När jag vaknade, kände jag mig normal igen. Skönt! Jag vet ju att jag har dålig ork och energi för träning på morgonen. Men jag har ju tyckt det varit skönt att ha det avklarat. När jag springer om mornarna, måste jag äta rejäl lunch och middag dagen före. Trist att jag inte klarar det annars. Men det är ju bara att acceptera att vi är olika och jag är typen som tränar bäst om kvällarna, även om jag är morgonpigg.

När jag väl kände mig ok, vårstädade jag altanen genom att putsa fönster, dammsuga och torka golvet. Min man bakade en sockerkaka. Det kändes ljuvligt att fika på en vårstädad altan. Snart är vi i april månad. Idag värmde verkligen solen och jag kunde identifiera sex olika fågelsånger (sju om jag räknar skatan jag hörde också). Det var ett himla liv på fåglarna, så härligt att höra. Jag är glad att vi bor så nära skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar