måndag 2 mars 2015

Långsam tur

Vilken dålig sömn jag fick i natt! Herregud! Det kändes som om jag vaknade en gång per natt av vallningar. Kämpade mig upp och tog mig till jobbet. Strax efter 11 hade jag tid hos tandläkaren. Två hål skulle lagas. Tandläkaren borrade, jag svettades och efter en timme gick jag sjöblöt hem och duschade. Oj, vad trött jag blev! Eftersom jag avstod bedövning, kunde jag äta lunch (pulled pork utan bröd), därefter tillbaka till jobbet.

Under dagen smög sig träningsvärken på. Mest i rumpa och lår, aj, aj! Förutsättningarna var inte de bästa för träning ikväll, med andra ord. Men jag tänkte att tre långsamma kilometer, kunde jag klara av. Det blev 4,6 km i 7:58 tempo. Kilometer nummer två var långsammast (8:37) och den fjärde snabbast (7:26). Jag har märkt att det oftast är kilometer nummer två, som jag upplever tung. Idag var benen blytunga och rumpan ska vi inte tala om. Men jag grejade det! 

Fotot på mig, har min dotter Sofie tagit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar