torsdag 19 februari 2015

Mera regn i Corralejo

Jodå, det har regnat flera gånger idag. Vi har promenerat rejält, för att få upp värmen. Vi hittade en trevlig liten marknad. Sofie har köpt sig tre tröjor. När solen har visat sig, har vi försökt att sola med långa tights, t-shirt och tunn fleecetröja (tack och lov att jag reste i den tröjan!). Jag har snart läst ut alla böcker jag hade med. Som tur är, finns det engelska pocket att köpa.

Men det är så fint här! Alla är så vänliga. Bilisterna tvärstannar, så fort man närmar sig övergångsställ. Vi är lite fascinerande över det. Idag har jag nöjt mig med promenader. Mina fötter är trötta och jag har en blåsa på ena foten och en begynnande på den andra.

I morse fotograferade Sofie mig, när jag sprang på stranden, hjulade och försökte stå på huvudet. Tänkte att någon bild kanske kunde bli bra.

Ikväll ska jag unna mig rödvin till maten. Det värmer mig inifrån och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar