måndag 12 januari 2015

Trött och sliten

Det är något som inte stämmer i kroppen. Jag känner mig trött och det sticker i halsen. Flera arbetskamrater är halvrisiga och det blir gärna så, när man träffas efter långledighet. Kanske håller jag på att bli sjuk?

Ute blåser det som sjutton och regnet har gjort gator och cykelvägar glashala. Ingen löpning idag således och jag orkar inte köra intervaller på cross-trainern. Det är för tråkigt och jobbigt idag, känner jag.

Jag har gjort tåhävningarna och gått hälgång. Lite rörlighetsträning fick jag till av bröstryggen. Ja, jag vet, det låter inte som träning och det känns det inte som heller. Det får bli en vilodag helt enkelt. Jag får trösta mig med, att jag har skött kosten perfekt i tre dagar nu. Vallningarna har minskat, sömnen är bättre, benhinnorna är smärtfria. 

Hoppas jag vilar mig i form, så jag kan ta nya träningstag i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar