torsdag 22 januari 2015

Transportspring

I morse planerade jag att springa hem från ett möte, som hölls några kilometer bort. Jag packade ner alla kläder och det gick lätt ner i ryggsäcken. Det var smidigt att gå till jobbet. Löpkläder tar ju inte mycket plats.  Inte blev ryggsäcken tung heller. Jag gick till mötet och vid halvsextiden var det dags att packa ihop och ta sig hemåt. Problematiskt var det, när jag skulle trycka ner min täckjacka i ryggsäcken. Men det gick till slut.

Det var underbart ute! Lagom temperatur, ingen blåst, bara lite lätta snöflingor. Det var inte ens särskilt halt. Tre kilometer blev det och den snabbaste höll jag 6:40 tempo på. Det är jag supernöjd över. En annan sak jag är nöjd och tacksam över, är att benhinnorna är helt ok. Nu blir det ett längre pass på lördag.

När jag kom hem, skottade jag. Det var så skönt att vara ute och jag fick samma känsla som när jag var liten och aldrig ville gå in. Måtte det bli lika bra väder i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar