söndag 25 januari 2015

Söndag och nya planer

Idag mår jag mycket, mycket bättre. Antingen hade jag något virus i kroppen, som gav med sig efter två dagars vila. Eller, så har jag tränat för mycket och det här var kroppens sätt att säga ifrån. För ett par år sedan, kunde jag träna fyra tuffa träningspass per vecka, utan vidare. Men då sov jag ostört om nätterna. Just nu är jag överlycklig, om jag bara vaknar till en gång per natt.

Återhämtning är superviktigt. Just nu försöker jag äta bättre genom att göra kloka val: inget sött och mindre portioner. Fredag och lördag äter jag mer och om vi blir bortbjudna eller har matgäster, äter jag som alla andra, även det som är sött. Kanske har det minskade kaloriintaget också påverkat mitt mående, men jag tror inte det.

Jag får påverka det jag kan, nämligen mängden träning. Till veckan blir det bara ett styrkepass, nämligen kettlebells på söndagen. Därefter ska jag få in tre löppass. Om vädret inte tillåter utomhuslöpning, ersätter jag det med crosstrainer- intervaller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar