fredag 2 januari 2015

Lugn dag

Vilken blåst det är ute idag! Kinna och jag hade planerat att promenera på förmiddagen, men avstod på grund av blåsten. Istället städade jag bort julen. Skönt att få bort alla julsaker och pynt! Granen höll sig barrfri tills jag började plocka ned prydnaderna, oj vad barr!
Till slut var all jul borta och nedervåningen städad. Dags för paus och lite strech och rörlighetsträning. Den rörelsen jag påbörjar på bilden, har jag oerhört svårt för. Jag är så stel, så stel. Meningen är att man ska ha rumpan, ryggen, armarna i kontakt med väggen och samtidigt sträcka/räta armarna uppåt. När jag gör det, upplever jag att jag sträcker mig bra, men bildbeviset visar ju hur oerhört stel jag är och hur långt jag har kvar. Bara att träna på!
Just nu är min hud runt ögonen långt ifrån harmonisk. Det är eksem som plötsligt har blommat ut. Säkert någon hormonförändring som påverkar. Det släpper väl förhoppningsvis snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar