onsdag 14 januari 2015

Dagens träningspass

Det är mörkt och halt ute. Därför kändes det extra bra att åka till gymmet. Maria och jag gick på en timmes nybörjarpass i cross-fit. När vi närmade oss dörren (med glasruta) säger Maria, "nej, det är bara unga som är med, jag går inte in". Nu skiter vi i det, svarade jag och öppnade dörren.
Visst var jag äldst av alla. Men jag var inte svagast eller långsammast. Om jag hade varit det, hade det också varit ok. Vi körde 5 squats, 10 situps, 5 kast med slamball och swing med kettlebell (antalet swing ökade för varje varv) . Under 4 minuter körde vi så många varv vi orkade och det upprepade vi fyra omgångar, med en minuts vila mellan varje omgång. Totalt arbetade vi aktivt i 16 minuter alltså. Jag hann med 11 varv. Mitt mål var att hålla ett jämnt tempo under alla fyra varv och det klarade jag bra. Sista varvet orkade jag öka farten lite.
Jag är så glad och endorfin-hög nu. Tjoho, jag klarade passet och klarade det bra! Jag märker att min kondition har förbättrats otroligt, sedan förra året vid den här tiden. Det är så himla härlig känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar