lördag 10 januari 2015

Dagens hemmaträning avklarad!

Puh, nu har jag just avslutat ett intervall -pass på cross-trainern.  Precis  som förra gången valde jag att köra 30 sekunder  fullt ös och 30 sekunder i återhämtningsfart. Den här gången var det tungt redan från start. Ibland är det så, men jag hade bestämt mig för att orka fler set den här gången och det gjorde  jag faktiskt.  Tre set om sex intervaller orkade jag. Det tog 20 minuter  och sträckan (enligt cross-trainern ) blev 8,2 kilometer.  Jag har aktiv vila mellan  seten och rör således på benen även då.
Skönt att ha veckans andra intervall-pass  avklarat. De är urtrista, jobbiga och jag är inte ens säker på att de är det minsta effektiva i syftet att jag ska bli en snabbare löpare. Det får tiden utvisa. En sak är i alla fall säker, de är inte skadliga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar