söndag 23 november 2014

Promenad i olika nyanser av brunt och grönt

Benhinnorna bråkar ännu, därför blev det ingen träning idag, utan motion istället. Jag blev fascinerad över alla bruna och gröna nyanser, som är i naturen  just nu. I min bruna jacka och i min brist på fart kände jag mig som en sköldpadda. Om jag hade ställt mig stilla i skogen, hade ingen sett mig, eftersom jag smälte in så bra.

November har verkligen varit en mörk månad.  Därför känns det än mer angeläget att promenera i dagsljus, för att få energi. Det gäller att titta upp mot himlen med jämna mellanrum, för att riktigt ta in ljuset.

Nästa helg är det fösta advent och jag planerar att baka lussekatter, sätta upp stakar och julpynt lite. Min lillasyster kommer på mat och vi ska ha tjej med massa mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar