söndag 26 oktober 2014

När livet känns utstakat

Lite då och då funderar jag över om jag ska jobba med det jag gör resten av livet. Hur gör folk för att uthärda tråkiga rutinmässiga arbetsuppgifter? Är det bara jag som blir uttråkad? Är det bara jag som ibland får behov av förändring?

Å ena sidan vill jag prova något helt annat, å andra sidan vill jag ha den ekonomiska trygghet jag har nu. En ekvation som inte går ihop, om jag inte lyckas hitta något helt annat att göra vid sidan om, på fritiden. Jag och en kollega har pratat om att starta eget företag. Vi vill erbjuda handledning, utbildning och utredning. Till att börja med skulle vi smyga igång i liten skala. Fast det är väl tveksamt om chefen skulle godkänna en sådan bisyssla. Dessutom blir ju inte arbetsuppgifterna "nya", bara miljöerna och människorna. Egentligen tror jag vi båda vill prova något helt annat. Men vad?!

Ja, det tål att tänkas på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar