torsdag 2 oktober 2014

Löpskolning

Igår kväll var jag på ett träningspass med löpskolning. En sjukgymnast kom och föreläste om kost i knappt två timmar för oss. Därefter fick vi träna på olika övningar, såsom tågång, hälgång, tripping, höga knän, hälkick, indianhopp och Ravelli.  Därefter fick vi prova att springa två olika typer av intervaller. Vi fick också springa framför henne och få feedback på vår löpstil. Jag ska hålla upp tummarna lite och springa som på pyrande kol. Inte så förvånande att hon tyckte jag var tungfotad. Själv upplever jag att jag låter som en älg, när jag springer.

En väldigt givande och rolig kväll var det i alla fall. Det startade klockan 18 och när jag kom hem vid 21:30, var jag uppspelt. Ikväll har jag och Kinna provat den ena varianten på intervaller vi provade igår. Åtta intervaller körde vi med 30 sekunders rush och 30 sekunders vila. Hela passet med uppvärmning och nedjogg (jag lärde mig igår hur viktigt det är) tog 27 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar