torsdag 23 oktober 2014

Jogging varvat med gång

Trots regn och rusk gav jag mig iväg på en löprunda. De fyra första kilometrarna gick bra, men sen blev det trögt. Förmodligen berodde det på att jag ätit för lite under eftermiddagen. Orken tröt helt enkelt. Det blev lite gång och spring om vartannat. Till slut hade jag fått ihop 7 km i alla fall.

När jag kom hem åt jag ris, kyckling och grönsaker. Till dessert blev det en hemmagjord mandelkubb. Älskar mandelkubb och vad lätt och snabbt man bakar dem!

Nu sitter jag lite apatiskt i tv-fåtöljen. Det tar på krafterna att arbeta övertid. Ikväll slutade jag strax innan sex. Under en period har jag sovit dåligt. Ofta somnar jag snabbt, men vaknar efter 20-30 minuter av en vallning och har jag otur då, somnar jag inte om. Annars vaknar jag vid tre-tiden av vallningar och har jag riktigt otur börjar jag tänka på jobbet och somnar inte om förrän vid fem-snåret. Vad skönt det ska bli den natt jag kan sova utan vallningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar