lördag 23 augusti 2014

Regniga dagar leder till hushållsarbete

Vaknade tjugo i sju och kände mig pigg. Gick upp och satte en bulldeg. Det blev kanelbullar som vanligt. Jag kokade lite hallonsaft också. Strax före 10 hämtade jag Monika och så åkte vi till loppisen. Inga inköp blev gjorda, istället for vi hem och åt färska bullar. Just när hon åkte hem, kom Petra och Ulf (himla tur att jag bakade i morse!), så då blev det fika igen.

Efter lunchen kokade jag blandsaft på röda vinbär, hallon och smultron. Trots att det var vinbär till 90 %, känns hallonsmaken. Blev riktigt gott! Därefter provade jag att baka mandelkubb. De blev både fula och torra, men konstigt nog goda.

På eftermiddagen klippte jag ner Mårbacka-pelargonen och satte skott. Sen vilade jag och skjutsade Steffie till en förfest. Ja, just det, jag gjorde en powerpoint-presentation till jobbet också. Himla skönt att ha den gjord!

Nu är det 22 dagar kvar tills vi åker till Rhodos. Underbart det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar