måndag 23 juni 2014

Trädgårdsfix och silverputs

Hela förmiddagen var jag ute och rensade bland våra hallonbuskar och vinbärsbuskar. Vinbären ser rätt ok ut och då fyllde jag sju sopsäckar. Min högerhand är helt matt efter allt ryckande av ogräs. Jag orkade aldrig fotografera hur eländigt det såg ut, men eländigt var det (ja det är långt från perfekt ännu). Det blir mer rensning i morgon.

På eftermiddagen fick jag besök av syrran. Förkylningen vill inte släppa sitt grepp, men jag har i alla fall mindre ont i halsen idag.

Eftersom vi blir närmre 40 personer på lördag, har jag haft bekymmer att få ihop porslin, glas och bestick. Men ikväll kom jag på att jag har silverbestick. Så det har blivit en hel del putsande ikväll (jag fick dem för mer än 25 år sen och har aldrig putsat dem tidigare). Lite mysigt att sitta och "gnida" framför tv:n. Synd bara att jag har lite överansträngd högerhand. Imorgon får jag rycka ogräs med vänstern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar