söndag 22 juni 2014

De små detaljerna som gör det

Idag hade jag möjlighet att springa en mil med Ida eller en kortare tur med Åsa. Tyvärr har jag ont i halsen, så det blev inget. Istället har jag knaprat värktabletter och fixat lite med smågrejer, som jag har orkat med. Putsat fönster och hängt upp gardiner i vardagsrummet (min man har satt upp de vita, fina gardinstängerna). Vilken skillnad det blir på rummet med gardiner! Min man har också monterat upp en mörkläggningsrullgardin i gästrummet. Nu ska det bara städas inför äldsta dotterns besök till helgen. Det är nästan ett halvår sedan jag träffade henne senast.

Min man har lagt klart altangolvet (utedelen). Det gamla golvet var så fult, att han la ett nytt lite tunnare ovanpå. Det blev skitsnyggt! Jag har bakat sex pajdegar ikväll, vilket innebär att jag bara har sex till att baka. Fyra stycken är bara förgräddade, medan två är färdiggräddade. De som är färdiggräddade ska bli kalla skaldjurspajer. Vi har bestämt att göra tre skaldjurspajer, tre ost- och skinkpajer, tre vegetariska och tre med kyckling. Tolv pajer ska väl räcka till 40 personer, hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar